Můj jídelníček

07.05.2010 12:10

Než jsem se seznámila se zdravou výživou, "zblajzla" jsem všechno, co mi nabídli. Nepřemýšlela jsem o jídle. Jako dívka jsem byla velmi štíhlá (i když nemocná). V dospělosti, po dětech jsem zase naopak měla problém s nadváhou (a pořád jsem byla nemocná). Když mi pak začaly padat i vlasy a nad čelem se mi objevovala lesklá planina (viz Příběhy), tak jsem se začala nad sebou více zamýšlet. Bylo mi jasné, že takhle to dál nepůjde. Že je třeba něco změnit. A pak mi přišly do cesty produkty Herbalife. Vyzkoušela jsem je. A nevycházela jsem z údivu. Stejně jako moje rodina a přátelé a známí... dnes vypadám a hlavně se cítím úplně jinak, než před lety.

Jídelníček.

Ze začátku nebylo vůbec snadné změnit svoje stravovací návyky. Jde to těžko, když máte rodinu. Ale protože jsem "rozkvétala" před očima, jak s oblibou říká můj muž, protože jsem viděla i cítila, že mi produkty pomáhají, postavila jsem si hlavu a na nových zvycích jsem zůstala. A kupodivu to přestalo vadit. Všem. Nikomu jsem nic nenutila. Při vaření a úpravě jídel jsem "nenápadně" a postupně (ne najednou) začala vyměňovat ingredience (např. jsem začala používat olivový olej, bílou mouku jsem z poloviny nahradila celozrnnou, sůl dávám až po vaření na stůl, ať si každý přisolí sám, místo cukru jsem začala dávat med, apod.). A kupodivu se neobjevily žádné negativní reakce. Naopak. Smažení jsem snížila na minimum. Co nemusím, nesmažím. Upřednostňuji vaření v páře, krátké vaření ve vodě a dušení. A ke každému jídlu, pokud to jde, dávám čerstvou nebo mraženou (ohřátou v páře) zeleninu. Ze začátku na to všichni koukali trochu divně. A dnes si o zeleninu říkají :-) bez ní se prostě nenají :-)

A můj stravovací režim?

snídaně - zdravá výživa Herbalife

svačina - ovoce, každý den jiné

oběd - v týdnu ze závodní jídelny (poloviční porce) a o víkendech vaříme pro celou rodinu. Nijak se neomezujeme, jen se snažíme vařit co možná nejzdravěji a k tomu přikládáme hodně zeleniny.

a pořád piju ihned po obědě rozpustnou kávu s mlékem :-)

svačina - existují miliony variací na odpolední svačinu, já vybírám z těchto potravin: všechny druhy zeleniny, tvaroh, čistý bílý jogurt, tvrdé sýry, celozrnné pečivo, ořechy...

večeře - je to poslední jídlo dne, proto to nepřeháním a dám si "co dům dá", takže většinou je mou večeří další variace na způsob odpolední svačiny, avšak bez pečiva, ale naopak s kouskem podušeného bílého masa (drůbež, ryby...), když jsem hubla, měla jsem i k večeři zdravou výživu Herbalife a dělalo mi moc dobře, že jsem měla vlastně s produkty vyřešenou "polopenzi", takže jsem se u sebe starala pouze o oběd a svačinky a divila jsem se, kolik jsem díky tomu ušetřila penízků :-)

A samozřejmě, po celý den poctivě dodržuji pitný režim...

 

—————

Zpět